Powerbox v2 oder doch Elia Box?

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24 Okt 2017 21:33 #137768 von 31bauer
Powerbox v2 oder doch Elia Box?
Hallo ist jemand im Raum Freiburg.im Breisgau und kat die PowerBook v2 oder die Elia Box verbaut würde sie ge n mal ausprobieren bei Namen der unsiche welche ich verbauen sie soll Gruß Alex

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24 Okt 2017 23:40 - 25 Okt 2017 01:12 #137777 von Großstadtfahrer
Powerbox v2 oder doch Elia Box?
Willkommen in unserem Forum. :)

Wenn du möchtest kannst du eine kurze Vorstellung deiner Person im Unterforum Wer und Wo? einstellen.

BTW: Du kannst mit dem "Ändern" Knopf unten, kannst du deinen Post nachträglich noch einige Zeit korrigieren wenn du einen Rechtschreibfehler findest. :evil:

Ich war mal so frei und hab den Threadtitel gefixt :evil:

Gruß
Frank

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25 Okt 2017 07:53 #137783 von high-tec
Powerbox v2 oder doch Elia Box?
Hallo Alex,

Herzlich willkommen hier im Forum!
komme aus Waldkirch und könnte dir, wenn Interesse, im Bereich OVMS weiterhelfen.

Viele Grüße, high-tec
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25 Okt 2017 09:01 - 25 Okt 2017 09:08 #137789 von dl7
Powerbox v2 oder doch Elia Box?
Übrigens hat mich der Threadersteller erst auf die Powerbof, Powerbook ehh Powerbox gebracht und ich habe ca 2 spannungsreiche Stunden damit zugebracht die beiden die Box betreffenden Threads durchzulesen.

www.twizy-forum.de/zubehoer-twizy/81692-praxisbericht-twizy-intelligent-power-box
www.twizy-forum.de/zubehoer-twizy/82827-untersuchungsergebnisse-zur-power-box

Neben meiner Bewunderung für die intensive, fachkundige und faire Analyse der Eigenschaften der Box sind diese Threads sehr lehrreich und spannender als jeder Fernsehabend in unseren Medien.

Habe wieder sehr sehr viel gelernt.

Allerdings würde mir ein Statement zum momentanen Stand fehlen.
Gibt es die überhaupt noch?
Sind nun mit der neusten Firmware alle "Mängel/Gefahren" beseitigt?

Mit dem Twizy dem ultimativen Großstadtauto heute schon ganz nah sein.
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25 Okt 2017 13:03 - 23 Nov 2021 17:57 #137810 von Großstadtfahrer
Powerbox v2 oder doch Elia Box?
Soweit ich weiß ist die Entwicklung der Firmware der alten Box zum erliegen gekommen.
Kenneth hatte noch in den die Profile der unteren Tuningoptionen das BMS Flag wieder auf sicher gesetzt, aber in den oberen Profilen gibt es immer noch keine Wahl.

Die automatische Anpassungen an das BMs Signal wird es wohl auch erst in der V2 geben, auch wenn ich noch nicht in Erfahrung gebracht habe, ob sie dort schon umgesetzt wurde/werden wird.

Gruß
Frank

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25 Okt 2017 15:50 - 25 Okt 2017 17:09 #137813 von Philosauph
Powerbox v2 oder doch Elia Box?
Die Historie von Kenneth Stand 08.06.2016:

Remember to reprogram your car when you upgrade the firmware so that everything will work 100% properly. You do not need to reset it to original settings first.
v1.77
1 Fixed a Nm problem. Some cars did not get more than a maximum of 71Nm. It is now fixed.

v1.76
1. Fixed an issue with Regen Reduction if you have Regen value above 255
2. I have now changed the entire reduction and everything is now built up again with brand new reduction system.
it reduces now not regen but reduces the maximum current allowed into the battery.
I've also changed the layout of the home page because I thought it was too confusing and messy.
Since there is now a whole new way of reducing regen I also remove this from the homepage.
3. On and off with regen and regen reduction is like before on button 1
Regen off is now shown with character * on the left on line 3 and the Regen Reduction off are shown with character * on the right side on line 3
4. Fixed an issue with RPM display on Powerbox v1.5

V1.75
1. Fixed an issue that could bring the car to stop during regen reduction (Applies only for a few models).
2. Fixed an issue with displaying of Amp.
3. Removed auto search of LCD address because this made The background light on some displays go on and off at them should not.
4. Fixed an issue that makes Power box unstable after being inside the Battery Info menu.
5. Regen reduction can now be switched on and off by long press button 1 (about 4 seconds). Button 1 now has 3 functions. short press put it in ECO profile. 1-seconds press switches Regen on and off. 4-second press switches regen reduction on or off
6. I have moved SOC regen reduction slightly
0-96% SOC is your regen settings from regen menu
96-96.5% SOC = 87.5% of your regen settings
96.5-97% SOC = 75% of your regen settings
97-97.5% SOC = 62.5% of your regen settings
97.5-98% SOC = 50% of your regen settings
98-98.5% SOC = 37.5% of your regen settings
98.5-99% SOC = 25% of your regen settings
99-99.5% SOC = 12.5% of your regen settings
99.5-100% SOC = 0%
7. you can now set Power box in deep standby mode by pressing the button 1 after you have turned off the ignition.
but then you must press the button 3 again when you start your car. In deep standby so the light will always be off.
Also when charging your car or when the CAN-bus is active. it stays off until you press the button 3.
this is an option for those who are irritated that the light goes on from time to time when the CAN bus is active. on Twizy modeler from 2014 and up.
(This does not apply the new 4bit LCD version Powerbox Hardware v1.5)

v1.74
1. Fixed an issue in Medium tuning that make it too weak and uneven.
2. swapped around the () [] Regarding Auto Mode and Manual Mode. so that previous info is correct :-) I had managed to do it in opposite order.
3. In the main menu you can now see which Tuning Profile you are on (TP-1 , 2 or 3) 1= Light 2= Medium and 3 = MaxPower.
4. made some more improvements on SOC/temp limitation.

V1.73
1. Has added a new sub menu (Battery Info). Currently there are only 7 messages there but it will come more later.
2. I have made some changes on the main screen. Rearranged and removed B-Health. added Reg ON / Off and present value. you can now see how much regen reduced by SOC and Temp
3. Auto mode on off can now be seen like this: Auto mode ON is: (ECO) (Normal) (Sport) Auto Mode OFF is: [ECO] [Normal] [Sport]
4. Powerbox is now an extra mini BMS protector which now (in addition to the Motor temp) takes into account the battery temp and the SOC condition.
5. My only problem now is that Powerbox memory is now completely full :-(
To get more data into Battery info Menu now I have to delete one of tuning profiles. It should be enough with 2 tuning options.
one that is safe for the Germans guys and one for those who want MaxPower (which is also very safe to use especially now with extra Regen safety):-)))))
For you who love Medium tuning so we can sure make a separate verson for you :-))

V1.72
1. AE (Available Energy) has been removed due to my software program has a bug that makes the Powerbox CAN-Modul unstable. it can not read AE together with B-Temp for some strange reason.
it did v1.71 completely useless. AE is regardless in relation to SOC. This means that 1% SOC is equal to 0.061. So it is only to multiply your SOC with 0.061 then you get AE in kWh
for example SOC 75 * 0.061 = 4.575kWh SOC 100 * 0.061 = 6.1kWt Which is the full capacity off a Twizy Battery

V1.71
1. I has now cleared some more space and made some smarter solutions to gain more space. The Powerbox memory was completely full.
2. I have now managed to make room so that I now was able to create SOC regen limit so that it reduces regen in percentage after which regen settings you have.
This will give a much more accurate and smoother transition

0-94% SOC is your regen settings from regen menu
94-94.5% SOC = 87.5% of your regen settings
94.5-95% SOC = 75% of your regen settings
95-95.5% SOC = 62.5% of your regen settings
95.5-96% SOC = 50% of your regen settings
96-96.5% SOC = 37.5% of your regen settings
96.5-97% SOC = 25% of your regen settings
97-98% SOC = 12.5% of your regen settings
98% SOC = 0% of your regen settings

3. and the same reduction for Battery temp

7c and above. The Battery Temp is your regen settings from regen menu
6c Battery Temp = 87.5% of your regen settings
5c Battery Temp = 75% of your regen settings
4c Battery Temp = 62.5% of your regen settings
3c Battery Temp = 50% of your regen settings
2c Battery Temp = 37.5% of your regen settings
1c Battery Temp = 25% of your regen settings
0c Battery Temp = 12.5% of your regen settings
-1c Battery Temp = 0% of your regen settings

4. I have also now added AE (Available Energy) this is a good indicator of the battery capacity. Renault promises 6.1 kWh so at 100 SOC it shall be at least 6.1kWh.
75% battery capacity should then be about 4.58kWh. after your rental terms it is now time to demand new battery :-)

V1.70
1. Battery temp Battery health and SOC is now added.
2. Neutreal Regeneration is now NOT possible above 94% SOC or if Battery Temp is below 3 degrees.
3. Footbrake Regeneration being auoumatisk changed to a maximum of 10% if the SOC is above 94% and if the battery tempen is below 3 degrees.
Footbrake Regeneration is not 100% disabled due brakes becomes to bad. 10% Regeneration is is about the same as the batterycharger charges the battery with so this should be fine
4. a whole new way to retrieve information from the can-bus.

V1.66
1. Corrected some typo errors.
2. Reduced maximum current from 450 to 420 Amp in Normal profile so that there is greater difference between Normal and Sport.
3. Fixed an original parameter that was not reset properly (2920.02 Maximum Torque applied during a direction change)
4. In Light Tuning so are the Parameter 2870.01 changed from 3 to 4 means that
Battery current limit data source is changed from "Follow Profiles" to "Use max power" This is a little safer especially when the Powerbox is disconnected.

V1.65
1. I Have now merged Twizy 45 and Twizy 80 into 1 firmware. The Powerbox should auto detect which model it is connected to.
2. Added auto search of the LCD I2C address so that everyone can now use the same Firmware.

V1.64
1. Fixed a EEprom bugs regarding LCD light flashes when the car is turned off. (This apply only a few units)

V1.63
1. Fixed a bugs regarding LCD light flashes when the car is turned off.

V1.62
1. Fixed some small bugs.

V1.60
1. Change profile buttons names to (ECO) (Normal) (Sport).
2. Has added an additional function that checks if the car is in original condition or not.
3. Fixed some small bugs.

V1.50
1. Some minor adjustments regarding maximum torque.
2. I added that you can now see what firmware version is on Power box when only the USB cable is connected.
3. Corrected some spelling errors.

V1.41
1. Fixed issue with (57Nm) and (80Nm) profile. They were still a little too powerful :-).
I've now programmed the whole thing with the profiles in a whole new way so now it works out much better.
(57Nm) is still a little more powerful than the original especially up at higher RPM. so shall it be :-)
2. Fixes a bug with profile in Manual Mode.
If you are in Manual mode, (57Nm) or (80Nm) profile and turn off the car.
and when you then start it again it will show that it is in its last-used profile but the powermap did automatically goes to (100Nm).
even if it show that it stil is in (57Nm) or (80Nm). This should now be fixed.
3. When the box is connected to a car then it shall first check whether the car is tuned or not.
If it is not tuned then it should go automatically to tuning menu.
It should not be possible that the box log in as normal and starts up with the Home screen as long as it is in original condition.
(Am a little unsure if this is 100% fixed. So we'll see if there are still some holes that its sneaks through)
Just remember that you must disconnect the box when you have set it back to original condition

v1.4

V1.3
1. Fixed issue with 57Nm profile was a little too powerful
2. Corrected slightly on regeneration menu and how it reads the value

V1.2:
1. Some PowerMap changed in 80 Nm profile in the MaxPower Tuning parameters (Some temperature problems)
2. Added an extra safety profile that activates automatically at 125 degrees. and deactivates again at 115 degrees.
If this profile is activated then it reduces the engine power down to 50% and with a maximum top speed of 70 km/h

V1.1:
1. Corrected a small error when you put the car back to Original state.(ECU went not in Operational mode as it should)
2. Added Firmware info in Main Menu (Line 3)



Letzte Änderung: 25 Okt 2017 17:09 von Großstadtfahrer. Begründung: Redundanten Text entfernt

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25 Okt 2017 17:13 - 25 Okt 2017 17:16 #137815 von Großstadtfahrer
Powerbox v2 oder doch Elia Box?
Das war auch meine letzte Information.

Mit 1.7.1 hat er die statischen Tabellen als Workaround eingeführt und diese dann in weiteren Releases manuell getweakt.

0-96% SOC is your regen settings from regen menu
96-96.5% SOC = 87.5% of your regen settings
96.5-97% SOC = 75% of your regen settings
97-97.5% SOC = 62.5% of your regen settings
97.5-98% SOC = 50% of your regen settings
98-98.5% SOC = 37.5% of your regen settings
98.5-99% SOC = 25% of your regen settings
99-99.5% SOC = 12.5% of your regen settings
99.5-100% SOC = 0%


Ist schon besser als nichts , aber weit von dem entfernt was eigentlich möglich ist.
Das BMS gibt den REGEN wert ja an , man müsste nur darauf reagieren.
Aber wie er, glaube ich, erwähnt hat, ist in der PowerBox v1.0 nicht genug Speicher vorhanden um dies als Automatik wie im OVMS umzusetzen.

Gruß
Frank

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25 Okt 2017 17:53 #137816 von 31bauer
Powerbox v2 oder doch Elia Box?
Also ich stell mich kurz vor Alex Wellige habe den Twizy seit zwei Wochen.Bin mir nicht sicher mit der Powerbox. gibt es jemanden hier im Raum Freiburg der OVMS benutzt hat wäre für mich die bessere Variante und wo sind die Bezugsquellen für die Hardware.Danke noch mal für die Antworten.✌️

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18 Nov 2020 21:22 #205043 von Fleischdesigner
Powerbox v2 oder doch Elia Box?
Hallo ,ich bin auch noch recht neu hier.
Geht die Powerbox bei einem Twizy Baujahr 08.2016,oder ist es da wie bei der OVMS, ab Bj. 2016 nichts mehr mit Tuning (Geschwindigkeit usw.) möglich? Kann mir da einer helfen bevor ich Geld ausgeben.
Komme aus dem Rheinland ,Nähe Bonn,vielleicht einer in der Gegend der sich auskennt.
Bin für Infos sehr dankbar.
Gruß Stefan

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18 Nov 2020 22:16 #205048 von Goldbacher
Powerbox v2 oder doch Elia Box?
Es macht keinen Unterschied, mit welcher Box man ein verschlüsseltes Steuergerät umprogrammieren will. Ohne Schlüssel sind sie alle nur Briefbeschwerer. Die momentan einzige Möglichkeit ist der Austausch des verschlüsselten Sevcon Wandlers gegen einen unverschlüsselten.

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18 Nov 2020 22:24 #205049 von Snorre
Powerbox v2 oder doch Elia Box?

Fleischdesigner schrieb: Geht die Powerbox bei einem Twizy Baujahr 08.2016,oder ist es da wie bei der OVMS, ab Bj. 2016 nichts mehr mit Tuning (Geschwindigkeit usw.) möglich?


Seit gestern hat sich am Sachverhalt meines Wissens nach nichts verändert. :confused:
Wie oft willst du die Frage noch stellen, ehe du die Antwort akzeptierst?

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18 Nov 2020 22:54 - 18 Nov 2020 22:56 #205051 von BinKino
Powerbox v2 oder doch Elia Box?

Snorre schrieb:

Fleischdesigner schrieb: Geht die Powerbox bei einem Twizy Baujahr 08.2016,oder ist es da wie bei der OVMS, ab Bj. 2016 nichts mehr mit Tuning (Geschwindigkeit usw.) möglich?


Seit gestern hat sich am Sachverhalt meines Wissens nach nichts verändert. :confused:
Wie oft willst du die Frage noch stellen, ehe du die Antwort akzeptierst?


ja, ich komme aus den Murmeltier-DeJaVu Schleifen hier langsam auch nicht mehr raus.
Man könnte erledigte Themen auch löschen.
Nachgelesen und mitgedacht wird ja nicht mehr oft.

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19 Nov 2020 11:21 #205077 von Fleischdesigner
Powerbox v2 oder doch Elia Box?

Snorre schrieb:

Fleischdesigner schrieb: Geht die Powerbox bei einem Twizy Baujahr 08.2016,oder ist es da wie bei der OVMS, ab Bj. 2016 nichts mehr mit Tuning (Geschwindigkeit usw.) möglich?


Seit gestern hat sich am Sachverhalt meines Wissens nach nichts verändert. :confused:
Wie oft willst du die Frage noch stellen, ehe du die Antwort akzeptierst?


Sorry, aber ich dachte halt das es verschiedene Systeme gibt. Habe halt weder KFZ noch irgendwas mit Elektronik gelernt und wollte mich nur informieren. Jetzt habe ich es verstanden und werde Dir nicht mehr damit auf die Nerven gehen. Goldbacher hat es verständlich für Laien geschrieben, Danke dafür.

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19 Nov 2020 12:42 #205089 von Snorre
Powerbox v2 oder doch Elia Box?

Fleischdesigner schrieb: Sorry, aber ich dachte halt das es verschiedene Systeme gibt. Habe halt weder KFZ noch irgendwas mit Elektronik gelernt und wollte mich nur informieren. Jetzt habe ich es verstanden und werde Dir nicht mehr damit auf die Nerven gehen. Goldbacher hat es verständlich für Laien geschrieben, Danke dafür.


Wenn unsere Antworten im anderen Thread für dich missverständlich waren, dann bitte ich dich meine leicht gereizte Wortwahl zu entschuldigen. :)

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19 Nov 2020 18:08 #205128 von Fleischdesigner
Powerbox v2 oder doch Elia Box?
Alles gut, kein Thema, bin froh über jeden Tipp und Unterstützung. Euch allen einen schönen Abend, und gute Fahrt mit dem Twizy.
Gruß Stefan
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